Bienvenido, Únete al foro? Registro  
Afeitados del 3 al 9 de Mayo de 2021

09/05/2021

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: c66vT1Q.jpg]" class="mycode_img" />

Pre Shave Oil
Saponificio Varesino Felce Aromatica shaving soap
Saponificio Varesino Felce Aromatica Aftershave
Mühle Silvertip Fibres S
Adoration 292 Solingen 5/8
Te das cuenta de que te has hecho un hombre, cuando consigues afeitarte sin cortarte ni una sola vez.

2021-05-09

Ikea Bowl ¤ Semogue 2-band Finest in horn ¤ 7/8" Korff&Honsberg "Dos Angelitos"
Nanny's Rose Geranium ¤ Penhaligon's Blenheim Bouquet Aftershave & EDT

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: 09.jpg]" class="mycode_img" />
Lo siento si mi español no es bueno, pero estoy usando un traductor.

Quotes in this message are blocked to guests. Please Login or Register to see the quotes
Splendid shot!

Parker 26c
Gillette platinum (3)
ǑKU Serrano
Parker cornea bowl
Proraso amarillo pre
Nordic shaving Birch
TFS Tabacco verde forte ASB
Proraso Wood & Spices (amarillo) EDC

Buen aroma a madera me envuelve hoy, ademas la Parker me deja muy suave. Domingo es dia de SerranoThis image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: yQBGqjC.jpg]" class="mycode_img" />

Quotes in this message are blocked to guests. Please Login or Register to see the quotes
The Nivea was very cheap at the market. It's OK. 
You smell like the Pope!  This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themalt="Wink" title="Wink" class="smilie smilie_2" />
The following 1 user Likes elseñor K's post:
   AlfredoT

Il Serrano è proprio bellpoQuotes in this message are blocked to guests. Please Login or Register to see the quotes

Il Serrano è proprio bello! This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themalt="Clap" title="Clap" class="smilie smilie_43" />
The following 1 user Likes AlfredoT's post:
   elseñor K

He is quite envious, as a matter of fact! This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themalt="Huh" title="Huh" class="smilie smilie_17" />
The following 2 users Like AlfredoT's post:
   elseñor K, qlmolino

Buena foto. Original... y todos agrandando la pantalla del móvil. This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themalt="Wink" title="Wink" class="smilie smilie_2" />
Buenos afeitados!!

Muchas gracias, señores This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themalt="Smile" title="Smile" class="smilie smilie_1" />
Lo siento si mi español no es bueno, pero estoy usando un traductor.
The following 2 users Like shm's post:
   AlfredoT, Kanala

SOTD 20210509 Domenica
by IschiaPP @ Forio
•••
Simpsons M7
Faux Jade, Super Badger Manchurian, 22x50x115mm
---
Truefitt & Hill Grafton
Shaving Cream / After Shave Balm / Cologne EDC Vapo
---
RazoRock Hawk V2 Green Hulk
---
Sapphoo Red #52
Kai Captain Titan Mild MG ProTouch Replica
•••
#Shave #WetShaving #WetShavers
#ShaveOfTheDay #ShaveLikeaMan

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: GeQKjCC.jpg]" class="mycode_img" />

Full size:
Links in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock them
Soundtrack:
Antonello Venditti - Buona Domenica
Links in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock them
---
Donde hay un gran deseo no puede haber una gran dificultad (Maquiavelo)
Archivos: Herramientas & En venta & SOTD & Música & Película
El traductor habla por mi. Saludos, Pierpaolo

Domingo

Lea Classic crema
Asylum Macmurphy 17-4 maquinilla con Gillette
Ôku Toledo tejón dos bandas brocha
Weleda bálsamo

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: bbw5e6i.jpg]" class="mycode_img" />

Yo no tengo idea de nada y , además , puedo demostrarlo.

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: IMG-0870.jpg]" class="mycode_img" />

Pre: Toalla caliente
Brocha: Trafalgar T1
Jabón: Eufros GEA
Maquinilla: Seygus Zeppelin V2
Cuchilla: Rapira Platinum 

Of course. I should have written the pope smells like you. A lapsus calami
   AlfredoT

Thank you. I agree. Francisco makes beautiful brushes
   AlfredoT

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: 2xR2d6C.jpg]" class="mycode_img" />

Este afeitado no es de hoy pero esa crema portuguesa tiene un no se que, que que se yo...

Es muy barata, dificil de encontrar, cumplidora y me gusta su olor como a jabón natural
The following 13 users Like Arriscao's post:
   -JMBS-, Cartagena Field, classicmen, Gaztela, Guillegaz, jap314, jol6, José M, Kanala, Lodrino, Marcpi, Osgo, tiodie

Buenas noches me acabo de afeitar
Sin pre
Crema TOBS sándalo
Semogue SOC 2 bandas espumado en la cara
Muhle R89 con cuchilla Gillette platinum
After Proraso verde.
No pongo fotos he estado todo el día en la cama y sólo me he levantado para afeitarme para mañana y nuevamente reposo.
The following 7 users Like José M's post:
   AlfredoT, Gaztela, Guillegaz, jol6, Kanala, Lodrino, Marcpi

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock them/>

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: e6dde88dd011908f2da7b6a31c307352.jpg]" class="mycode_img" />
Todaví­a en el principio ... pero ya he empezado.
The following 13 users Like Zeribundo's post:
   -JMBS-, AlfredoT, classicmen, Gaztela, Guillegaz, jap314, jol6, José M, Kanala, Lodrino, Marcpi, Osgo, tiodie

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: img_23bb1e20-3ada-4b9b-8ca2-5b6309d4189a.jpg]" class="mycode_img" />

Buenas noches caballeros.

Afeitado del domingo 9 de mayo 2021

Barba de 36 horas
3017 #5

Intro: jabón d'Alepo (30% aceite de laurel)
Pre: Mr Barbier 'Prepa Shave'
Brocha: El Druida 'Edición Limitada "SCNHG" 2019' Manchurian
Jabón: LPL Especial (ex barrita en bol de madera)
Espumado: en cara
Maquinilla: Yaqi 'Excalibur' + mango 3D 'Fabiem'
Cuchilla: Kai Titan Protouch MG (#12)
Pasadas: dos (S-C), retoques + espuma de confort
After: Pitralon 'Polar'

¡Cordial saludo a todos!
"Todo afeitado encierra también su filosofí­a."
William Somerset Maugham
The following 10 users Like jap314's post:
   -JMBS-, AlfredoT, Bizoo, classicmen, Gaztela, jol6, Kanala, Lodrino, Marcpi, tiodie

Shavemac ATG Silvertip 2B 26x50
PAA Cavendish
Tatara
PermaSharp#2
Korres Calendula & Ginseng

Buena semana

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: 096af6e69859abf5410ecb34b4524824.jpg]" class="mycode_img" />

SOTD 05/08/2021
Rating: 5 / 5

Razor: ALE 9/8 Straight Razor Nuevo León
Brush: Semogue Cerda Premium Galahad C3
Pre-Shave: Proraso Aloe Vera y vitamina E
Lather: Ariana & Evans Tertius
Aftershave: Pre Provence Bergamot thyme
Additional Care:
Brut Classic locion

This image is blocked to guests. Please Login or Register to unblock itLinks in this message are blocked to guests. Please Login or Register to unblock themloading="lazy" alt="[Imagen: xjOnMf5.jpg]" class="mycode_img" />

Terminando la semana con otro afeitado delicioso
The following 10 users Like davidcdmx's post:
   -JMBS-, AlfredoT, Bizoo, classicmen, Gaztela, jap314, jol6, Kanala, Lodrino, Marcpi

Posibles temas similares...
Hace 24 minutos
Último mensaje: DunkGS
14-06-2021, 08:01
Último mensaje: fmalpartida
07-06-2021, 00:31
Último mensaje: -JMBS-
31-05-2021, 08:29
Último mensaje: AlfredoT
23-05-2021, 20:54
Último mensaje: qlmolino
17-05-2021, 03:53